PAINE CU MAIA (drojdie naturala) SI SEMINTE


Pentru inceput vreau sa va spun ca nu am crezut vreodata ca pot face paine fara drojdie , ca va creste foarte bine si mai ales ca va fi asa gustoasa . In primul rand , daca vreti sa faceti aceasta paine , trebuie sa va faceti o maia . Reteta de maia si multe detalii despre maia gasiti pe blogul lui Codruta Popa  ( maia ) . Personal eu am facut maia si am reusit . Am probat cateva retete de paine de care am fost incantata, dar astazi vreau sa va prezint o reteta propie.

INGREDIENTE :
- 170 maia cu hidratare 100%
- 290 g faina integrala de grau ( sursa SANO VITA )
- 70 g faina alba 650
- 40 g faina integrala de secara ( sursa SANO VITA )
- 20 seminte de floarea soarelui 
- 20 g seminte de dovleac
- 240 g apa
- 2 linguri ulei de masline 
- 9 g sare

PREPARARE :
Semintele de floarea soarelui si cele de dovleac le-am pus intr-o tigaie fara apa , fara ulei si le-am copt putin , nu trebuie sa se maroneasca. Le-am lasat sa se raceasca .
In vasul in care framantam , am amestecat maiaua cu apa calduta . Am adaugat faina si am amestecat . Apoi am lasat 30 min pentru autolyse . Trecute cele 30 min , am intins aluatul cu mainile si am adaugat sarea si semintele . Mi-am uns mainile cu ulei si am impaturit aluatul pentru a incorpora bine sarea si semintele . Am lasat la dospit 3 h la care am facut impaturiri la fiecare ora . La ultima impaturire am asezat painea intr-un cosulet acoperit cu o panza  pe care am presarat putina faina si o manuta cu seminte de floarea soarelui . Painea se aseaza cu sigiliul in sus , se acopera si se lasa la dospit 3 h la temperatura camerei . Cu jumatate de hora inainte de a fi gata  punem cuptor la incalzit si asezam un vas cu putina apa pentru aburi.  Dupa cele trei ore ungem o tava intinsa cu putin ulei de masline si asezam painea . Ii facem o crestatura si dam la cuptorul cu aburi pt 15 min. Trecute cele 15 min. scoatem vasul cu apa si lasam painea pana se rumeneste frumos . Cand e gata eu o scot din tava si o asez pe gratar in cuptorul oprit si cu usa putin deschisa. Cand s-a racit complet o pastrez  infasurata int-o panza de bumbac fara miros de detergent , si o pun in dulap sau o las in cuptor. 

POFTA BUNA !


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

COMBINAREA CORECTA A ALIMENTELOR

NECTAR DE MACESE RAW

LAPTE DE NUCI ROMANESTI