Pages

.

luni, 23 iulie 2012

COMBINAREA CORECTA A ALIMENTELOR





                                         Combinarea corectă a alimentelor:
1.  Apa se bea întotdeauna pe stomacul gol;
- nu bea apa niciodată în timpul sau după masă, pentru că diluează sucurile gastrice și astfel întârzie sau chiar inhibă digestia;
- consumă toate lichidele înaintea mâncărurilor solide, pentru a nu afecta negativ digestia;
2. Fructele se mănâncă pe stomacul gol și niciodată după masă;
- fructele se digera cel mai rapid (în aprox. 15-30 de min.) și o dată consumate după mâncarea solidă, vor trebui să aștepte să fie procesate, timp în care vor fermenta, cauzând indigestie;
- mănâncă-le cu o jumătate de oră înainte de masă și la 3-4 ore după masă;
3. Exemple de combinații bune:
Salate și frunze + grăsimi/proteine (nuci, semințe, brânză de nuci, uleiuri, avocado, etc.)
 Salate și frunze + fructe- se combină excelent, cu orice tip de fructe, sub orice formă: ca salate, smoothie-uri, supe crude, etc.
Salate și frunze + legume/alimente ce conțin amidon (cartofii, porumbul dulce, rădăcinoasele, pastele, pâinea, etc.)
Salate și frunze + germeni și/sau vlăstari/cereale (quinoa, amaranth, kamut, etc.)
 Combinarea fructelor între ele se poate fără probleme, cu excepția pepenilor, care se digeră foarte repede și ajung să fermenteze în combinații cu alte fructe; pepenele verde se poate combina însă cu cel galben.


Combinarea incorectă a alimentelor duce la fermentarea sau chiar putrezirea acestora în organism (în cazul consumului de carne).
Combinarea incorectă a alimentelor:
1. Grăsimi/proteine + zahăr;
- excepție face combinarea grăsimilor/proteinelor cu fructe acide, gen portocale, care se poate realiza, pentru că acestea nu au un conținut așa de mare de zahăr, iar aciditatea lor înlesnește chiar procesul digestiv;
2. Alimente care conțin amidon + proteine;
- primele au nevoie de un mediu alcalin, pentru a putea fi digerate, iar celelalte, de unul acid;
- stomacul nu poate digera o asemenea combinație de alimente, întrucât sucurile gastrice alcaline, în contact cu cele acide ajung să se neutralizeze reciproc. Ceea ce înseamnă că mâncarea nu mai poate fi digerată și începe fie să fermenteze, fie să putrezească;
3. Fructe + legume;
- fructele se digeră mult mai rapid decat legumele, iar consumarea lor împreună duce la  fermentare;
- în plus, atât fructele cât și legumele necesită sucuri gastrice diferite pentru a fi procesate, fapt care îngreunează sau chiar face imposibilă digestia acestora;
- avocado și merele pot fi combinate cu orice.
4. Pepenii mănâncă-i singuri sau uită de ei!
- nu se pot combina cu nicio altă grupă de alimente, deoarece au timpul de digestie cel mai scurt și ajung să fermenteze dacă sunt alăturați altor categorii de alimente;
- pepenii sunt singura categorie care nu merge bine nici măcar cu frunze, singurele combinații bune fiind cele din cadrul categoriei (pepene verde + pepene galben).
Diverși nutriționiști au inventat o sumedenie de alte reguli de combinare a alimentelor, de care mi-am dat seama, în timp, că se poate face lejer abstracție.
Dacă reușești să respecți principiile de mai sus, îți garantez că organismul tău nu va putea decât să se detoxifice, să se vindece, să evolueze. Pentru că atunci când nu-i pui piedici mâncând haotic, vei putea să-i oferi, prin hrana vie, toți nutrienții de care are atât de mare nevoie.
 O parte din mancarea noastra, precum cele ce contin amidon, au nevoie de un mediu alcalin pentru o digestie optima, pe cand celelalte, cum ar fi proteinele, au nevoie de un mediu acid. Daca amandoua sunt consumate la aceeasi masa, stomacul nu poate digera mancarea, provocand reactii adverse precum putrezirea mancarii, urmata de gaze toxice. Pe o perioada mai lunga aceasta cauzeaza serioase boli, iar cea mai mare dintre ele ar fi stresul digestiv, care include arsuri sau reflux gastro-esofagian, crampe, gaze, constipatie, colite, boli nervoase, slabirea si incetinirea organismului, etc.


Exista 4 grupe de alimente:
Carbohidratii – grupa 1
Proteinele – grupa 2
Legumele – grupa 3
Fructele – grupa 4


Combinarile corecte:
Grupa 1 – grupa 3
Grupa 2 – grupa 3
Grupa 4 se combina doar cu legumele care au frunze sub forma de shake


Alimente bogate in amidon si carbohidrati: Orezul, Cartofi, Paine, Dulciuri, Fasolea mung, Dovleacul, Castanele, Nucile de cocos. Se combina perfect cu frunzele verzi. Nu se combina cu proteinele si fructele. Se pot combina si cu vegetalele de toate tipurile.
Slabe in amidon: Morcovii, Pastarnacul, Sfecla Rosie, Ardeii rosii, Salata, Varza, Fasolea verde, Vinetele, Broccoli, Conopida, Castravetii, Ridichile, Ciupercile. Combinarea acestora cu proteinele este cea mai potrivita.
Proteinele: Sprouts (vlastari de legume si cereale), Semintele de Susan si Floarea Soarelui (foarte bogate in proteine), Familia fasolei, Nucile, Semintele, Legumele, Tofu, Microalgele, Margarina (fugiti de ea chiar daca e vegetala si contine uleiuri hidrogenate), Lactatele, Ouale, Carnea, Pestele, Avocado (contine mai multe proteine decat lactatele), Ciupercile, Mazarea verde proaspata, etc. Se combina bine cu salatele verzi si legumele, dar nici de cum intre ele.
Acide: Fructele si sucul acestora, Carnea, Lactatele, Sosul de rosii, Condimentele foarte iuti, Citricele, Kiwi, Ananasul, Struguri mai acrii, Capsunile, Merele acre, Visinele. Combinatia ideala cu fructe sub-acide, dar nu cu fructele dulci. Se mai pot combina cu salata si cu bete de telina (apio).
Fructe dulci: Bananele, Curmalele, Stafidele, Papaya, Fructele uscate, Strugurii dulci, Prune. Se pot consuma alaturi de frunze verzi si bete de telina, si sub forma de smoothie verde. Fructele din aceste grupe trebuie consumate ca o masa separata, cu 30-60 minute inainte de masa obisnuita. Pepenii de asemenea se consuma la o masa separata, din cauza digerarii foarte rapide.
Fructele sub-acide: Merele, Piersicile, Nectarinele si Ciresele dulci, Caisele, Perele, Mango, Fructele de padure (multi le considera acide), Smochinele. Se pot combina cu fructele dulci, sau acide. Trebuie sa alegeti una dintre categorii si niciodata impreuna.
Grasimile pure: Uleiul, Maslinele, Untul, Smantana, Grasimile animale. Combinatia ideala cu alimentele care au amidon si vegetalele verzi.



Durata digestiei alimentelor:
a) 0-15 min: apa;
b) 15-30 min: sucuri crude din legume și fructe, rejuvelac, apa de tărâțe, majoritatea fructelor, etc.
c) 30-60 min: legumele crude, germeni, vlăstari, etc.
d) 1-2 ore: avocado, ulei, cereale, fasole, năut, linte, etc.
e) 2-3 ore: nuci, semințe, etc.
f) 3-8 ore sau mai mult: diverse tipuri de carne, crustacee, etc.

8 comentarios:

Iulia S. spunea...

f fain le-ai scris aici. bravo, de-al doilea tabel nu am stiut.

DANIELA ALEXANDRU spunea...

Multumesc , Iulia !

engleza curs spunea...

exact ceea ce cautam. multumesc!

DANIELA ALEXANDRU spunea...

cu placere! ma bucur ca tia fost de folos acest tabel !

Anonim spunea...

Din tabel reiese ca ciupercile se combina cu fasolea. Absolut gresit. M-am simtit groaznic dupa o asa combinatie. Mai verificati va rog datele ca duceti in eroare cititorii.

Anonim spunea...

din tabel reiese clar ca ciuperci si fasole nu merg impreuna,deoarece nu se combina proteinele intre ele

Laurentiu spunea...

De unde ai scos ca ciupercile sunt proteine?? Si cf tabelului, da, arata ca se combina.. in fine, poate ca a fost o exceptie in acea zi, si de fapt se combina, nu stiu, treb sa verificam si in alte surse..

Anonim spunea...

Nutritionista mi-a recomandat Paste intégrale sau orez integral cu linte sau naut. E OK combinatia ? Zicea ça scade zaharul din sange..

Trimiteți un comentariu