COZONAC VEGAN


M-am tot gandit la o reteta de cozonac vegana din ingrediente simple si usor de facut. Mi-am facut propria reteta si pot sa va spun ca a iesit bun , mancacios, foarte gustos !!!

INGREDIENTE ALUAT (2 cozonaci ):
- 8 g faina 650
-200 g faina integrala măciniș fin 
- 25 g drojdie proaspata
- trei sferturi pahar zahar brun (eu l-am măcinat)
- trei sferturi pahar ulei de floarea soarelui presat la rece
- trei pahare si jumatate apa minerala carbogazoasa 
- o lingurita pudra de curcuma
- un praf de sare marina neiodata
- semintele de la o pastaie de vanilie

PREPARARE ALUAT:
Toate ingredientele  sa fie la temperatura camerei. Faina o punem in vasul unde framantam, facem o gaura in mijloc unde punem sarea ,drojdia faramitata, zaharul, curcuma si vanilia. Adaugam apa minerala calduta cate putin si incepem sa framantam. Cand am epuizat apa ar trebui sa epuizam si faina. Atunci incepem sa adaugam ulei cate putin si sa framantam pana se incorporeaza bine in aluat. Se spune ca iese fraged daca il izbim de cateva ori de vasul in care l-am framantat :) . Asa am procedat si eu l-am izbit de cateva ori ,spre bucuria copiilor mei :) . Acoperim vasul si lasam la crescut aproximativ o ora . Intre timp pregatim umplutura.

INGREDIENTE UMPLUTURA :
- 250-300 g miez de nuca macinat
- stafide
- 2 linguri zahar brun pudra
- o lingura scortisoara macinata
- o lingurita anason stelat macinat

PREPARARE:
Impartim nuca pe jumatate si asezam in doua boluri. Intr-un bol dauga o lingura de zahar si o lingura de scortisoara macinata. ( scortisoara am macinat-o eu acasa pt ca aroma este mult mai intensa ).  In celalalt bol am pus peste nuca lingura de zahar ramasa si o lingurita anason stelat. ( anasonul deasemeni l-am macinat eu pt intensitatea aromei).

PREGATIREA COZONACULUI:
Cand aluatul este gata il framantam  ( o sa fie un pic lipicios ) , apoi il impartim in doua ( eu am cantarit fiecare parte pt a iesi la fel cei doi cozonaci ) si intinindem fiecare jumatate de grosimea degetului gros. Intindem amestecul de nuca presam si apoi adaugam stafide dupa gust . Rasucim cozonacul , lipim bine la capete si margine si apoi asezam in tava unsa cu ulei. Procedam la fel si cu celalalt cozonac. Lasam cozonacii la crescut pana se umple tava, apoi ii bagam in cuptorul incins.  Lasam cozonacii in cuptor la o temperatura medie pana se rumenesc usor. Dupa ce se coc eu ii las in tava , in cuptor cu usa deschisa aproximativ 10 min. Apoi ii scot din tava si ii las sa se raceasca. Cand sunt reci ii ung cu miere si presar nuca macinata . Sau ii ung cu ciocolata făcută din ulei de cocos, putina sare, putina miere și cacao cruda sau carob.

VA DORESC : POFTA BUNA !

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

COMBINAREA CORECTA A ALIMENTELOR

NECTAR DE MACESE RAW

LAPTE DE NUCI ROMANESTI